Friday, July 31, 2009

Tunang Z.U.L.U.

ari ni aku nk abadikan kisah adik aku...AHMAD AZLI aka ZULU..dilahirkan pada 16 September 1979..muda 2 thn dr aku..mmg kami b2 rpt..dr kecik tido sebantal..mkn spinggan..sekolah ren kt koyan..sek men kt SMA Al-Falah, Batu Talam, Raub takat form 2. Abis sekolah..smbung bt pra Dip kt Kolej Negeri, Seremban. Sambung bt Dip of Multimedia kt situ gak...tp x abis pn..mls nk smbung..keje lg best kata dia..mula la dia bt mcm2 keje..wiring..supervisor..bt jalan..ntah apa lg yg aku x tau..last..dia balik Koyan..jaga mak..sbb x de sapa yg dok kg lg ms tu..dia jugak yg jaga anak aku..KIMI..ms aku further study kt UUM bt MSc...

kt koyan..dia bt bisnes..jual ayam..ayam goreng..ayam basah..sate..ayam panggang..segala yg bkait dgn ayam...sori le x de gmbr tapak projek..dh dilupuskan..sbb orgnye dh x de..

zulu ni..jenis kelakar..suke kentut kt muka org...TENSEN!!!...ketawa je orgnye...easygoing...x kedekut..suke bdk2...tp jenis perahsia..mmg dia x penah cite mslh dia kt sapa2...

awal 2009 dia ada kenal ngan sorg awek ni..FIDA..org Felda Chini..felda gak...perkenalan diorg ni hasil matchmaking mak su aku...bermula la detik percintaan diorg..sehari berjam2 gayut kt tepon...aku rs mau beranak pinak taik telinga..sbb ckp lama sgt...smp la bbrp bulan kenal..diorg nk tunang..tu pun dia x cite kt aku..malu agaknye..last bile dh dkt tarikh br dia bgtau..sbb nk tny nk beli brg apa..tgk dia mmg excited sgt...kami pn diskas le adik beradik...kak siah yg dok PD pn akan blik ngan anak2 dia...diorg plan nk tunang on 2 mei 2009..ari sabtu...1 mei tu dia ckp nk bt tahli..aku ckp tunggu la dl..sibuk nk siap brg hantaran lg...mn aku sempat nk jemput org...kenduri x jd...

2 mei 2009 - kami konvoi ramai-ramai..kete aku..kete zulu..kete abg ei..kete pak zali (ayah peo)..kete rosla...dan dia sewa 1 van utk bwk pakcik2...maklum le kami ni anak yatim...kene le ajak jenjiran utk jd jurucakap...lps subuh kami gerak...sampai sana kul 12 lbih..bincang skit2 je..perut dh laparrr...pastu tunang dia pun kuar..utk majlis sarung cincin..mmg aku x penah tgk fida ni..kak siah n nadia dh penah jumpa..comel n sweet orgnye...















ni le fida..tunang dia..comey kan??















ni kami 4 beradik...ada sorang lg..abg ei..dia x suke amik gmbr



















kasi can la amik gambar ngan tunang...

bile dh tunang ni..zulu n fida jrg skit jumpa..mungkin sbb dh ada ikatan..dulu x kompem lg...takut org kebas...ni dh selangkah ke alam rumah tangga...tempoh tunang 1 tahun..duit hantaran..aku x igt brp....zulu pun pulun keje..nk kumpul duit nk kawen...aku x kisah..andai dia x cukup duit..aku buleh dahulukan..bukan kene byr interest pun...

zulu ada gak bwk blik fida ke koyan..masa tu ada family day MBF Sungai Koyan 3...kt Pusat rekreasi Tg Gahai...best sgt masa tu..fida n adik dia..Syaidah mmg sporting...diorg dua org ni ada masuk acara MAKIN JAUH MAKIN SAYANG...x de lak gmbr sbb aku pun masuk ngan hubby...sekarang diorg ni makin jauhhhhhh...nape ye....nnt next entry...aku nk kumpulkan semangat utk cite detik2 tu...

No comments:

Post a Comment