Thursday, November 5, 2009

journey to PTD interview...

pagi ahad aku masih di PID..print resume...cari maklumat yang dijangka akan ditanya...kul 3 ptg aku naik bas..menuju ke KL...lamanye x naik bas...kematu ponggong mak yang dijaga rapi bagai kuih pau terlebih yis...
smp KL hujan macam nk banjir kilat..tp mak dgn machonye melangkah ke gen2 milik adinda....kami x terus balik umah...apa kes...wajib jalan2...mula2 kami ke IKEA...mak kan org kampung..jakun siott nampak senbod IKEA...tp x masuk pun..saje cuci2 mata..[parking penuh la]..lastly terus menerjah ke Giant Kelana Jaya...harus lalu di hadapan ASBKJ...5 tahun aku di sini...dulu KJ ini ibarat padang jarak padang tekukur...leh nmpk Shah Alam...setelah 15 thn yg lalu...kini aku kembali...wahhh pembangunan..pembangunan...aku bangga menjadi rakyat Malaysia...tp sedih gak x sempat nk ziarah tempat jatuh lagikan dikenang...x smpt nk comolot ngan warden asrama...nnt la...bile laki mak dh hafal jln2 kt situ...kite terjah lg sekali...nk tunjuk kat anak2...kat mana mak depa sekolah dulu....jalan nk sp Sri Aman pun aku dh x igt..serius!!
smp umah nadia..kul 8...terus masuk bilik..study la...tp mak ni..urat dh banyak putus noks...mn tahan nk hafal2 sume ni...
senarai tugas PTD...
Perlembagaan Malaysia...
Pelan Integriti...
maksud pengurusan & pentadbiran...
doktrin pengasingan kuasa...
dewan rakyat..dewan parlimen...
H1N1...ntah apa2 lagi aku baca...
kul 11 mlm aku tido...niat dihati nk bangun kul 4 pagi...nk sambung hafalan...kantoi smp dkt kul 6 pagi br ada keinginan nk bangun...
kredit to roomate nadia..sbb bg mak tido di atas katil empuk u...n u dgn rela hati tido di atas lantai...mak terharu nokss...TQVM

No comments:

Post a Comment