Thursday, November 5, 2009

Dugaan buat kami


Lagi sekali keluarga kami diberi dugaan yang Maha Esa..Ya Allah..apalah dosa kami...[sememangnya byk dosa...]...

20hb okt aku ada kursus pengurusan makanan...[nnt i story]...maghrib tu una sakit perut...perut dia cm kembong..mn x kembong..lately dia asyik minum susu je...x mo makan nasik...hubby sapu minyak panas kat perut dia...malam tu dia tido ok...

21hb okt...kul 5 pagi dia dh bangun..mntk susu...then...MUNTAHHHH..abis tilam...lepas tu dia muntah x benti...sian kt dia..ari ni ada kursus lg...nasib baik kt JKKK je...pagi tu..lepas anta kelapa kt JKKK [pagi tu belajar buat serunding daging]...terus bwk una g klinik...b4 jumpa MA pun dh muntah 5/6 kali...MA check up...tgk mulut..mata..pastu bg ubat muntah n air garam...balik umah...hubby jaga...lepas tu dia muntah x benti...nangis sakit perut...x penah anak2 aku sakit smp cmni...igt sehari dua je...rupnya smp jumaat x ok2 lg...ptg jumaat tu aku EL..terus bwk g klinik Hijrah, Lipis...doktor check...scan perut...then masuk enema..ke hape ntah kat buntut dia...lepas tu terus g toilet...lama gile...dia buang air besar yg diperam selama dia x sihat ni...pasty kentut cm kete api nk benti...panjang semacam...cm serombong kapal nak berlabuh pun ado...pastu dia ok...lega...

tapi...balik umah tu dia jadi balik...sakit perut...x de energy...muntah...bagi ubat ug doktor bg tadi..x ok gak...cmne aku nk g interview ni..study apa pun x???

hubby kata..ok la tu nnt...ari sabtu lak..deko2 dtg umah [nnt aku story...]

ari ahad dh g umah nadia kt KJ...sbb senin dh interview...harap2 dia ok...

ari senin..interview...igt aku sorg sajork...ropenye..nearly 200 people...mmg bukan nasib gue la tu...

abis interview kul 10.30..terus balik koyan ngan nadia...adik kejap ok..kejap x ok...petang tu..aku nmpk dia lain mcm je...smp x leh nk tinggal lgsg...terus call hubby ajak g hospital...kul 5.30 kami ke Hospital Kuala Lipis...smp sana terus masuk emergency..sbb unit pesakit luar dh tutup.....doktor sruh baring..amik darah...takut apendiks...OMG..takutnyeeee...Ya Allah lindungilah anakku ini....masa amik darah...hubby mmg takut ngan jarum..x mo tgk...anak sakit ni...tunggu la...bg dia semangat...tunggu la jugak...hehehe...lepas tu terus masuk air sebotol...then dia tido...smp kul 10 mlm kami kt hospital...then doktor dtg...doktor kata result darah x de apa2...alhamdulillah...so nak warded ke x??buleh ke doktor tny cmtu...resolusi...kami nk balik..sbb kimi x ikut...klu 2/3 ari lg dia x ok...mmg admit la...smp umah...bg una makan...ubat apa segala..lps tu tido...mlm tu dia leh tido ngan lenanya...maybe sbb dh ok skit...badan pun dh ada tenaga sbb dh masuk air 1 botol...esoknye pun aku EL lagi...sbb nk monitor keadaan dia...masak yg rebus2 shj...till now dia ok...alhamdulillah...thank you Allah...

.

.

.

.

.

.

lepas tu...aku lak yg demam....huwaaaaaa!!!

No comments:

Post a Comment