Wednesday, January 12, 2011

kenapa makcik ni suke perangat aku???

tadi HM g kelas yaasin
untuk makluman kelas yaasin kat sungai koyan 3 ni diadakan 2 kali sebulan
arini giliran blok 13

tapi ada sorang makcik ni
yang memang tak suke dengan apa yang kami ada
selalu je nak cari salah kami
selalu je nak cari pasal dengan kami

tadi before dia balik
dia tanya bila nak bukak kedai
rasa-rasa HM dah beribu kali dia tanya pasal bende ni
x larat dah HM nak jawab
siap dia cakap..lawa buat
terus la HM balas, dah nak bukak kedai makan, kene la bagi elok
orang nak masuk pun selesa

apsal la makcik ni penyibuk sangat
dulu masa orang nak bukak kedai tepi kedai sewa anak dia
dia orang pertama jumpa tok 4
bangkang..tak boleh buat kat situ
kacau la...kita ni orang luar laa
tapi makcik jangan lupa tau...
saya ni ada kuasa..ada hak seperti mana suami makcik
bila mana nama saya tertera sebagai peneroka ganti

skang bila kita dah beli tapak tu
macam-macam orang kata
ada je yang tak puas ati
ayat lazim...kalau aku tau dia nak jual, aku pun berani amik 40k
orang tu nak jual dah lama
tapi tak de pun orang berani amik
sebab masa tu kedai tu buruk sangat
diorang kata tak padan dengan 40k
sekarang bila kami dah baiki
dah buat elok-elok
semua orang nampak....

No comments:

Post a Comment