Wednesday, February 24, 2010

Ramai yg dah celik IT

Alhamdulillah....

Tahun 2010 ni saya tgk sudah semakin ramai masyarakat di desa yang dah pun celik IT...
Saya tengok golongan belia berlumba2 join FB...
Golongan veteran lak..makin ramai beli laptop...daftar streamyx...
Nak guna internet di rumah...
Semalam ada sorg pakcik dtg PID...dia mmg sll dtg sini...print design rumah....
So terlintas di hati...pakcik ni dok bukak internet dok cari apa ek??
Sbb br2 ni dia dtg bwk member dia...sbb laptop member dia x leh detect wifi...
terus soalan ni diajukan

Saya: Pakcik bukak internet ni..pakcik sll cari apa??
Pakcik: oooo...pakcik sll bukak www.quranexplorer.com..pakcik belaja tajwid kt situ..
saya: [terharu seketika..saya pun x penah bukak web tu]
Pakcik: cuba awak bukak web tu..
Saya: [terus klik]
Pakcik: haaa kat sini kite blh dgr bacaan org2 arab..dll...sekali ngan terjemahan bahasa melayu...
Saya: Alhamdulillah...arini saya dpt ilmu br dr pakcik..time kasih byk pakcik...

Mmg pakcik ni dr dulu suka melayari internet...dulu dia dtg guna pc kt PID..tp sbb pguna belia n pelajar semakin bertambah di sini...pakcik tu terus order laptop Dell online...dan sekarang dia sll dtg sini tny psl antivirus...reformat...harga parts...macam2...

ADAKAH INI YANG DIMAKSUDKAN "SUSTAINABILITY"????

No comments:

Post a Comment