Tuesday, February 23, 2010

andainya aku pergi dulu sebelum mu...

andainya aku pergi dulu sebelum mu....
ketahuilah...bahawa duit2 simpanan ada dalam
  • ASB
  • Maybank
  • CIMB
  • Tabung Haji
pastu ada gak melabur sket dalam
  • saham KPF
  • saham Koperasi Koyan 3
  • taawon
pastu ada gak simpanan dalam
  • KWSP
pastu insurans utk anggota RELA...
insurans lain belum masuk lagi...

isk nape cm sentap semacam jek ni...bukan sentap...tp mak tetibe teringat...mak mmg x penah bt wasiat...cmne klu esok luse...x pun malam ni...mak mati dulu...belum sempat tgk anak2 membesar depan mata...belum sempat mengumpul harta utk keluarga...tiba2...mak pergi menyahut seruan Ilahi...mak x nak semua org berebut bende yg secotet ni...oleh itu..ingin sekali mak menyatakan andainya aku pergi dulu sebelum mu...mak mntk sgt2 adik bongsu itu dpt menguruskan perkara ini...mak serah segala padanya...harap2 dia akan ikhlas & tawadduk melaksanakan amanah ini...

so kepada yang bertanggungjawab 'andainya aku pergi dulu sebelummu'.....
silalah alert akan perkara ini...
saya tidak ada harta berkoyan2...
saya juga tidak ada tanah berhektar2...
malah saya x simpan duit bwh tilam pun....
oleh itu...silalah bahagi apa yang tertulis di atas itu kepada yang hak...
iaitu..
  1. laki saya
  2. anak saya - ariff hakimi
  3. anak saya - husna arissa
  4. buat setakat ni itu saje...tgh plan nk tmbh umat...
Silalah jujur kepada dirimu...

ooopppsss 1 lg...mak juga ada hutang PTPTN & MARA...buat setakat ini hutang PTPTN (sehingga entry ini ditulis) hutang mak masih berbaki RM 16,871.89..dan hutang MARA masih berbaki RM 12,000....so silalah langsaikan hutang tersebut...

No comments:

Post a Comment